vineri, 28 noiembrie 2014

O lună de blog


A trecut o lună de blogăreală. Ceva mai mult de o lună, pentru că prima postare a fost în 23 octombrie. Însă oricum nu am inspirație, am niște zile mai proaste din punctul ăsta de vedere. Așa că, în lipsa oricărei alte idei și fiindcă aveam fix 30 de postări, prefer să marchez cumva ziua de astăzi ca pe o primă aniversare - o lună de blog și vreo 1300 de vizite. 

Cine se pricepe știe probabil și că asta nu înseamnă mare lucru. Pentru mine înseamnă. Înseamnă ca la fiecare postare a mea am avut o medie de peste 40 de vizualizări, ceea ce e mult, eu fiind nimeni apărut de nicăieri. Pe lângă asta, nu am făcut niciun efort de promovare în afara postărilor pe pagina personală de Facebook. Având în vedere că nici prieteni pe Facebook nu am decât vreo 120, cred că e o medie bună. Oricum peste așteptări. Eu nu mă aștept oricum niciodată la nimic bun, deci așteptările mi-au fost spectaculos depășite. :) Le mulțumesc mult și celor câțiva prieteni care au considerat în anumite momente că postările erau suficient de interesate încât să merite o redistribuire. S-a întâmplat asta cu două poezii și trei articole.

Un alt motiv de bucurie este acela că am avut totuși cititori, câți au fost ei, deși scrisul meu, modest și neexersat, nu este pe gustul publicului actual. Nu tu mișto, nu tu măscări, nu tu subiecte controversate, nu tu poale în cap, nu tu mai nimic din ce se caută. Scriu și eu ce-mi vine, fără plan, fără target, fără miză, fără bani. Și încerc să fiu sinceră, ceea ce nu e o politică de marketing prea sănătoasă. Trebuie să joci puțin teatru pentru entertainment-ul publicului, ceea ce pe mine mă paralizează, nu pot. Deci e bine. 

Poezii nu am scris în viața mea, prima publicată pe blog a fost și prima scrisă. Îmi dau seama că sunt stângace și ușor naive, însă sunt poeziile mele. Poate o să pot și mai bine, habar nu am. Cea mai citită a rămas tot "Minte-mă frumos", cu 117 vizualizări.

Am citit ieri 20 de sfaturi pentru a scrie bine ale lui Umberto Eco. Vreo câteva metehne, după cum reieșea din sfaturile lui de tip "așa nu", tot am. Metehne tehnice, că despre stil, originalitate sau calitate ce să aflu de la Umberto Eco? Nu sunt vreo stea în devenire, asta e limpede pentru toată lumea. Dar câți dintre cei care scriu sunt?

Așa că am intrat în cea de a doua lună. Hai la mulți ani pentru mine!




2 comentarii:

  1. Și incet, incet, se năștea o carte superbă, cu cele mai frumoase poezii ever. La mulți ani!��

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuze pentru întârzierea cu care am publicat comentariul, abia acum l-am văzut... M-a luat prin surprindere :) Da, o naștere grea, după o sarcină neplanificată :) Mulțumesc tare mult! :)

      Ștergere